Monday 9 November 2015

Gempak! Seluar Bersalin Terbaek!!!

Amalan menyambut kelahiran atau prosedur pemeriksaan vagina dan menyambut kelahiran di Pusat-pusat Kesihatan dan Hospital Kerajaan biasanya mendedahkan aurat, iaitu bukan sahaja bahagian kemaluan yang perlu diperiksa, bahkan keseluruhan peha dan betis (keseluruhan kaki) yang tidak diperiksa.
.

Sememangnya, selagi tiada kaedah atau cara terbaik bagi menjaga aurat pesakit bagi memeriksa kawasan “aurat” ini, maka, Islam menganggapnya sebagai suatu “Darurat” yang di benarkan. Namun, usaha bagi menghasilkan kaedah pemeriksaan yang lebih murni dan sesuai dengan suruhan Islam bagi menjaga aurat perlu dilakukan. Inilah Fardhu Kifayah kepada kita sebagai umat Islam, apatah lagi bagi mereka yang berada di bidang kesihatan.
.
Namun, sebarang penyelesaian yang dikemukakan, perlulah juga mempertimbangkan kemudahan para doktor, jururawat dan bidan untuk menjalankan prosedur.
.

Bertitik tolak daripada itu, kami memulakan proses diskusi dengan pihak perubatan dan agamawan untuk mencari satu solusi yang sesuai. Hasil daripada perbincangan itu, lahirlah satu idea untuk menghasilkan pakaian (seluar) khas, yang membolehkan si ibu melahirkan anak dengan selamat, dan selesa serta memelihara aurat (keseluruhan kaki). Pakaian tersebut juga tidak menghalang untuk sebarang prosedur biasa dijalankan.
.
Dan seluar itu dikenali dengan nama Mamapride.
Seluar bersalin Mamapride melindungi bahagian peha,lutut dan betis ibu daripada terdedah semasa proses melahirkan anak. Sekaligus memberikan rasa selesa kepada ibu untuk bersalin kerana aurat dan maruah mereka dilindungi.

Testimoni
-----------------------
wslam tuan. terima kasih. sy sempat pakai seluar mamapride check bukaan je sbb di labor room procedure lain. apa pun terima kasih tuan.
doktor dgn nurse semua senyum je bila minta izin sy pakai kain,sy minta izin untuk pakai seluar mamapride. semua excited dan tanya beli dr mana.
Pn Nazia
wsalam dah alhamdulillah.sy sempat pki sluar mamapride tu. memang selesa sangat. walaupun dapat pakai sekejap je sbb bersalin pembdahan. di hosp ampang pun mula terima pemakaian sluar ni alhamdulillah
Pn Zahrah
Alhamdulillah saya dah selamat bersalin 17hb lepas baby boy. Sy bersalin di hospital sultan ismail johor..mula2 dieorang x bagi pakai..alhamdulillah tak lama lepas tu ada nurse suruh pakai je..Ramai nurse n doc tanya saya jahir sendiri ke or beli..dieorang sokong and puji saya pakai seluar mamapride..alahmdulillah Allah permudahkan urusan.
Pn Ana Maziah
Ameen. Alhamdulillah zaujah sempat pakai mamapride. Syukran
En Abdul Zaid
InsyaAllah dah bgtau semua. Suka sgt. Tahniah atas inovasi yang sangat menjaga aurat.
Pn Ruqayyah Muhd
Kalau bagi akak yang pakai memang selesalah sebab aurat terjaga masa delivery tu…doktor dan staff nurse yang jaga pun rasa selesa sbb lagi senang nak buat procedure…kalau pakai kain tu patient selalu x selesa n agak leceh sikitlah sbb nak angkat2 kain tu
Dr Marlindawati
.
Warna
1. Green
2. Lime green
3. Maroon
4. Blue
.
Saiz
-
L -38 inchi pinggang, 41.5 inchi panjang
XL- 40 inchi pinggang, 42.5 panjang
XXL- 42 inchi pinggang, 43.5 panjang
.
Harga:
RM119 ( belum termasuk postage)
.
Kos postage
RM9- Semenanjung
RM15 Sabah Serawak

0 comments:

Post a Comment