Saturday 9 May 2015

Jemu Punggung Hodoh - Cuba la petua akak !!! Ianya Menyeronokkan

Assalamualaikum semua ....

Terima kasih kerana sudi menjengah dalam blog akak. Rasa seronok la dapat berkongsi walaupun akak tak dapat nak update setiap hari namun akak akan cuba update sekerapnya dalam blog kesayangan akak ni.

Berkongsi perkara baik kan amat digalakkan. More we give, More Allah will give us back. Begitu besar janjinya bila kita buat kebaikan. Bersyukur kepada Allah akak masih berupaya nak update blog kali ni dan semestinya apa yang akak harapkan perkongsian akak memberi manfaat kepada uoollssss.

ok...sebelum meneruskan penulisan, a kak doakan semua pembaca blog akak dalam keadaan yang sentiasa sihat, ceria dan anggun @ hensem selalu. Ok la...sebenarnya akak nak share bagaimana nak cantikkan punggung terutamanya wanita yang sentiasa nak kelihatan cantik.

Senaman untuk Punggung 
Wanita sinonim dengan kecantikan, nak kelihatan sempurna dari hujung rambut ke hujung kaki. Ini memang hakikatnya termasuklah akak sendiri.

Hari ni akak nak sentuh bab nak cantikkan punggung yang biasa akan merunsingkan kaum wanita yang dah pernah mengandung dan melahirkan zuriat. Wanita mana yang tidak menginginkan bentuk punggung yang seksi dan cantik. Kebanyakkan lelaki juda ada yang mengatakan, punggung adalah sebahagian kecenderungan kepada seseorang wanita. 

Ok..Jom kita perhatikan bagaimana nak melatih 3 otot utama punggung - gluteus maximus,  medius gluteus dan gluteus minimus dengan senaman yang best-best ni.



Otot tersebut berfungsi untuk membantu menggerakkan kaki kita ke segala arah hingga memperkuatkan pinggul, peha dan punggung. Para ahli suka juga memastikan diet yang baik dan dengan berolahraga sesorang dapat meningkatkan kekuatan dan membentuk punggung mereka. Ingin mendapatkan punggung yang indah dan seksi? Ada beberapa cara seperti ditulis oleh Times of India. Jom teruskan membaca. 

Squat
Latihan ini bagus untuk pinggul, paha dan punggung. Berdiri dengan kaki terpisah, lalu secara 
perlahan dan bertahap, turunkan pinggul. Tapi, pastikan lutut tidak ikut bergerak melebihi 
jarak kaki. senaman ni fokus kat otot gluteal maximus untuk lebih berkesan peganglah dumbell / apa2 pemberat  sambil squat ataupun squat jump



Lunges
Jauhkan kaki sejajar satu sama lain. 
Ambil langkah besar dengan kaki kanan di depan dan kaki kiri di belakang, lalu perlahan-lahan turunkan tubuh anda sambil menekuk lutut. Jaga lutut selaras ke depan lalu kembali ke posisi semula. Lakukan sebaliknya.




Step-Up
Gunakan pijakan seperti tangga. Langkahkan satu kaki ke pijakan dan turunkan ke posisi semula, lalu ganti kaki yang lainnya dan turunkan. Tingkatkan kecepatan secara bertahap.




Bridges
Pada posisi baring terlentang , bengkokkan kedua kaki dan pastikan telapak tangan ke lantai. Angkat tulang belakang dari lantai ke atas secara perlahan sambil mengencangkan faraj dan paha belakang. Lalu kembali ke posisi asal. Paling senang nak buat tau. Tengah baring nak tidur pun boleh buat.
Biasa akak buat lebih 120x / sehari. Siap ada 1 month challenge untuk bridging ni. Nak bagi firm lagi pungkoq. Hahaha!



Glute bridge/hip thrust-fokus kepada otot gluteus maximus. 

Glute kickback
ni pun senang,cuma tendang kaki kebelakang. 
Imagine ada je ada orang yang nak kacau kita kat belakang, tendang kuat-kuat. 


Ini antara senaman yang akak amalkan untuk menganjalkan punggung dan kita attack bahagian yang sangat PERLUkan PERHATIAN daripada kita. 

Nak dapat punggung yang berbentuk dan cantik seperti anak dara tu kena la kerja keras banyak dan jangan la pulak berasa buat hari ni, esok terus dapat macam punggung JLo atau Andrea Brazier.


Pesanan Ratu Detox 

  • Untuk dapatkan bentuk badan yang cantik perlukan usaha dan kerja keras yang konsisten dan wajib istiqamah berusaha. 

Selain itu , 
  • Jangan lupa regangan sebelum memulakan latihan. Buat senaman regangan  seperti lari setempat dalam 2minit untuk pemanasan dan urat badan tidak terkejut. Jika terus buat senaman di atas tu , mungkin akan menyebabkan berlaku kecederaan.
  • Pemakanan harian wajib dijaga sebaiknya dan pastikan jauhi makanan berlemak, berminyak, manis , masin dan bergoreng. Ini kerana jenis-jenis makanan inilah yang membantu uollss menjadi LEBIH GEMUK dan sangat TIDAK MENYIHATKAN. 
  • #GemukTakAwesome oK?
Saranan akak  
  • amalkan pemakanan sihat iaitu "Eat Clean"- dengan merebus, mengukus, memanggang jika teringin makanan bergoreng pun , uoollsss boleh guna AIR Fryer - peralatan menggoreng elektronik TANPA menggunakan minyak masak. 
Akak ada nak bagi cadangan Suplemen yang sangat membantu akak membakar lemak sepanjang akak buat workout untuk pembentukan punggung ni. 

Akak amalkan makan 4 biji Lecithin sebelum workout bertujuan akan mempercepatkan berlaku permbakaran lemak semasa membuat Lose Weight Training ni. Hasilnya sangat memberangsangkan dan jangan lupa minum air masak secukupnya supaya tidak berlaku dehidrasi semasa kita sedang workout.

OK...Belum habis lagi. Sambung Baca sampai habis ye.

Amalkan Senaman Ini Setiap Hari 
Senaman yang akak kongsikan ini nampak mudah , jadi jika nak amalkan senaman seperti berikut pertamanya uollsss dapatkan nasihat cara yang betul untul lakukannya. Ini supaya dapat melakukkanya dengan teknik yang betul dan benar-benar efektif kepada badan kita.

Luangkan masa uoollsss dalam 30minit minimum untuk sehari dan akak biasa workout sekurangnya 2jam untuk lebih fokus kepada bahagian badan yang bermasalah seperti peha, perut dan pinggul ( area punggung ). 

30minit boleh dibuat sama ada sebelah pagi sebelum masuk kerja atau 30minit selepas balik kerja. Pilihlah yang mana sesuai untuk uoollsss mengeluarkan peluh uollsss..

Sehari akak tak workout seperti tak lengkap kehidupan seharian akak tau. Best tau.

Power of Konsisten akak berjaya juga kurangkan 6inci dalam masa 7hari dari saiz pinggang 33 kepada 27 inci. Best kan? Namun akak belum selesa lagi sebab akak target nak selesa dengan saiz 28 untuk jeans LEVIS button.


Amacam?

Ada rasa nak cuba senaman akak lepas tengok result macam ni?

Akak bukan share gambar lucah ye tapi ini adalah contoh kesan senaman squat selama 6 bulan secara konsisten dan jaga pemakanan yang sihat sepanjang tempoh ini.

Best ke Best? 


Pengamalan gaya dan pemakanan sihat adalah penyumbang kesihatan yang optimum tubuh badan kita. 

Ingin akak cadangkan set detox yang diamalkan kebanyakan pengamal kesihatan / fitness di UK, London. Ia adalah set kesihatan dalaman No 1 di sana, dan inshaAllah pasti No 1 juga di Malaysia.

Memperkenalkan Set Clean 9 yang akak maksudkan


Jom ketahui apa manfaat Clean 9 ni..



1. Menyingkirkan toksin berbahaya

2. Memulihkan Sistem Badan Kita

3. Membantu dalam Pengurusan Berat Badan
4. Memperbaiki Keadaan Kulit
5. Meningkatkan Tahap Tenaga
6. Membantu Meningkatkan Sistem Imun Badan
7. Menggalakkan penghadaman

3 botol Aloe Vera Gel  / Aloe Berry Nectar 

Penyahtoksin yang baik + Kesihatan Usus + Sistem Imun Badan + Pengurusan Berat Badan 

Artic Sea 
Membakar Lemak + Pengurangan Kolesterol Jahat + Pengurusan Berat Badan 

Bee Pollen 
Meningkatkan Tahap Tenaga + Memperbaiki Kadar Metabolisme + Nutrisi Lengkap Untuk Badan kita

Bee Honey ( Tambahan)
Meningkatkan Tahap Tenaga + Nutrisi Lengkap Untuk Badan kita. Bee Honey tak de dalam set Clean 9 yer..boleh beli asing

Forever Lite 
Kenyangkan Perut + Pengganti Makanan yang Berkalori Tinggi + Pengganti Makanan yang Berkarbohidrat Tinggi

Ada yang mencari bekalan protein seimbang selepas eXercise, 

Forever lite terbaik

🌟Protein ringkas, 
🌟mengandungi 43 jenis protein yang diperlukan tubuh, 
🌟boleh digantikan dengan makanan, 
lengkap nutrisi,
🌟diambil para atlet juga, termasuk bina badan, bezanya dengan protein bina badan biasa adalah ia boleh diteruskan sekiranya sudah berhenti work out dan tidak menjejaskan buah pinggang.

Hati-hati bagi yang ambil protein susu bina badan apabila berhenti workout perlu berhenti juga pengambilan, jika tidak buah pinggang akan terjejas.

Jika forever lite tidak mengapa diteruskan pengambilan, sesuai diambil oleh yang berdiet sehat, pesakit diabetik dan pesakit setelah kemoterapi, aminotein bentuk ringkas dan mudah diserap tubuh.

Mengandungi Aminotein, campuran enzim untuk memecahkan protin untuk pencernaan sempurna dan penyerapan optimal asid amino
..
Forever Fiber
Ianya tersedia serat cepat larut dalam 5 gram stickpack yang mudah dikoyakkan untuk menyokong DIET YANG SIHAT.

Campuran proprietari empat jenis serat, dan menawarkan cara mudah untuk menambah beberapa serat tambahan untuk diet kita dengan menaburkan pada makanan yang anda maka dicampurkan dengan Forever Aloe Vera Gel® atau minuman lain, atau menambah kepada botol air. 

Ia adalah cara yang mudah untuk meningkatkan pengambilan serat harian anda secara keseluruhan dan mengoptimumkan kesihatan anda.

• 5 gram serat setiap stickpack
• Direka untuk menyediakan cara yang mudah untuk menyokong pengambilan serat optimum
• Mudah larut dalam air, Forever Aloe Vera Gel®, atau minuman lain
• cepat-melarutkan, tiada rasa, dan bebas gluten.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

HARGA SET CLEAN 9 


Clean 9-Set Kurus & Sihat

3 botol Aloe vera gel

1 pack Ultra lite

 1 botol Arctic sea

1 botol bee pollen
9 sachet fiber

Total harga = RM596.70

- Percuma Keahlian seumur hidup
- Percuma coaching seumur hidup
- Percuma Kos Penghantaran ke Semenanjung Malaysia / RM35 Ke Sabah Sarawak.
- Berpeluang dapat 35% diskaun dengan syarat tertentu ( dah pasti menjimatkan) 


CARA NAK MEMBELI SET CLEAN 9 


Sila Buat Bayaran ke salah satu nombor akaun 

berkenaan atas nama 

NOR ZAHRAH BINTI KEMON 



7014188149
CIMB
==============
101197004506
Maybank

Email : rubyzara769@gmail.com

Whatsapp Slip pembayaran ke 018-3119461

Semoga perkongsian akak bermanfaat. 

 Salam kasih sayang daripada 
Zara Ratu Detox
Coach Detox Anda

5 comments:

  1. *Ralat

    Akak berjaya kurangkan 6inci dalam masa 7 bulan bukan 7 hari.Dari 33inci kepada 27 inci.

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Jangan bersedih,, Meh PM akak 0189772964
      akak bantu awak ye

      Delete
  3. Nak jgkk😢😢..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum dear,

      jangan segan-segan untuk whatsapp akak ye 018-9772964
      akak bantu sebaiknya.

      thanks sudi singgah baca

      Delete