Friday 22 May 2015

Hah????!!! Nak Kurus Wajib Makan??

Assalamualaikum semua....
Apa khabar? Semoga semua dalam keadaan sihat, ceria dan bahagia hendaknya. 
Syukur Alhamdulillah akak dapat peluang untuk berkongsi lagi kali ni. Diharapkan ada sesuatu yang memberi manfaat dalam perkongsian kali ini.
Gagal berdiet
Akak nak share sikit info tentang kegagalan berDIET di kalangan masyarakat kita. Akak kongsikan sekadar basic aje la ye. Actually kan ramai yang nak berdiet tujuan nak KURUS atau menurunkan berat badan. Tapi mereka tak tahu sebenarnya jika kita fokus kepada nak lebih sihat, itu adalah lebih baik daripada nak kurus 
semata. 

# Mengurangkan makan - bila mereka nak kurus, mereka akan mengurangkan kekerapan makan mereka dan ini akan mengakibatkan mereka kekurangan nutrisi seperti mana tubuh badan perlukan. 
Fakta ini dihubungkan dengan kawalan makanan yang dilakukan oleh seorang individu yang mengurangkan pengambilan makanan sehingga mengurangkan makanan berkhasiat dalam hidangan makanan mereka.
Sebenarnya orang yang kurus atau yang bersaiz besar sebenarnya memerlukan nutrisi yang cukup supaya sistem badan kita dapat berfungsi dengan baik. Bila mereka kurang makan dalam sehari,badan akan menjadi semakin lemah dan kadar metabolisme akan rendah dan mengakibatkan badan kekal bam bam.
# Hangat-hangat tahi ayam- mereka mengalami masalah untuk mengikuti perkara yang disarankan untuk menurunkan berat badan dan akan berlaku " hot hot chicken shit " saja.
Bila berat badan meningkat, mereka berusaha nak kuruskan atau menurunkan berat badan tanpa ada persediaan dari segi mental dan fizikal.
Akibatnya bila tak konsisten, maka terus luntur semangat dan kembali kepada keadaan asal dan terus menangguhkan niat serta usaha nak turunkan berat badan.
Janganlah jadi macam ni ya.
# Nak keputusan yang segera - mereka yang dalam kategori ni sangat tak sabar nak tengok hasil usaha,. Dirasakan dalam sebulan adalah masa yang lama untuk menurunkan berat badan. Akak sendiri mengambil masa dalam 6 bulan untuk konsisten menurunkan berat badan daripada 72kg dan sekarang maintain 59kg.
Impian akak nak cecah berat badan ideal 55kg. InshaaAllah akan capai dalam masa terdekat . Target sebelum AidilFitri ni ( 17 Julai 2015 ) 
Ini gambar terbaru akak hari ni 22/5/2015
Gembira rasanya bila semakin sihat, selim dan gojes
#Skip makan sebab nak kurus - Adalah salah sama sekali jika anda SKIP makan yang kononnya dapat membantu menurunkan berat badan. 
Semakin kita nak turunkan berat badan , semakin kita kena kerap makan supaya berlaku pembakaran kalori dalam badan dan dapat meningkat metabolisme badan. 
Akak disarankan untuk makan 5 kali sehari untuk melengkapkan kalori yang diperlukan dalam badan akak untuk sehari.
Best tau ...makin kita makan , makin senang proses menurunkan berat badan.
Sangat salah jika nak kurus perlu SKIP Makan
Malaysia Tertinggi Peratusan Obesiti @ Kegemukan
Cuba tengok statistik ni...Malaysia mengalami perangkaan OBESITI yang paling ramai di Asean. 
kesian ...kesian...
Diharapkan anda bukan dalam peratusan tersebut.
Program 100 hari Now Everyone Can Kurus(NECK)
Dalam NECK kami bantu dan fokus kepada menjadi lebih sihat dan setelah mengamalkan gaya hidup sihat mereka terpaksa KURUS.
Best kan program ni?
Mereka diajar pemakanan yang sihat, senaman yang berkesan dan pengambilan makanan tambahan mengikut jadual yang betul.
Berikut adalah set cadangan untuk menurunkan berat 
badan secara sihat dan secara semulajadi. 
Ini set yang dicadangkan supaya berat badan dapat dikurangkan dengan lebih efektif
Dah ramai terbukti berjaya menurunkan berat badan secara berkesan untuk dapatkan berat badan ideal sekurangnya dalam masa 100hari eksklusif mengikut program NECK seperti yang akak share kat poster tu. 
Berikut adalah peserta yang berjaya menurunkan berat badan dalam tempoh kurang 100hari dengan set yang kami cadangkan.
Mereka ni berjaya sebab: 
  • Makan nasi setiap hari 
  • Makan 5x sehari 
  • Amalkan gaya hidup sihat 
  • Pemakanan Tambahan @ Suplemen Shaklee yang sangat membantu percepatkan proses menurunkan berat badan - 100hari adalah tempoh terbaik untuk menurunkan berat badan secara sihat dan semulajadi.






Best ke best?
Untuk tips sihat dan kurus whatsapp akak 018 977 29 64 
Nanti akak boleh add dalam group yang sentiasa memberi semangat dan akak kongsikan juga bagaimana sihat dan dalam masa sama akak ajar untuk menjalani gaya hidup sihat.
Sebelum Aidilfitri jom sertailah program NECK yang terbukti membantu mereka menjadi lebih sihat dan kurus selamanya.
Team NECK,
Zara 018 977 2964
Jom Kurus Dari Rumah.

0 comments:

Post a Comment