Tuesday 25 November 2014

Jom ke GYM bersama Tokey Samosa


Assalamualaikum semua...

Didoakan agar kalian dalam keadaan sweet- sweet je...

Alhamdulillah...tempahan samosa semakin hari semakin tinggi. Kebanyakkan adalah dari kalangan yang repeat order...sekali order mesti beli minimum 1 set ( bersamaan 3 pek yang berlainan perisa ) ..

jangan ditanya la berapa maksimum...sampai akak sendiri memang tak menang tangan melayan tempahan...Namun akak panjatkan kesyukuran di mana samosa akak makin hari semakin digemari ramai. best la kan dapat share hasil air tangan...syukur Alhamdulillah..

ok..jadual akak...dari isnin ke jumaat ...pukul 8.30am  sampai la 6.00pm adalah waktu kerja hakiki akak..lepas keje biasa akak akan prepare samosa yang ditempah..
Alhamdulillah..semakin tak menang tangan tapi akak kena la sentiasa nampak bertenaga, tampil ceria...baru la nampak akak ni cun la..apa rahsia..? chewaaaahhh kelassss gitu kan? 

ada caranya.. jom akak share sikit...

ok..walaupun jadual harian akak agak la penuh tapi akak luangkan masa juga untuk beriadah...ini penting supaya kita dapat badan yang cergas, otak yang cerdas...dan baik untuk kesihatan jantung kita...

betul ke betul? maka akak set seminggu sekurangnya 2x untuk akak ke gym...so akak ke gym la untuk mempertingkatkan kecergasan akak.




Best la dapat ke gym..tak la susah sangat nak mula ..akak mulakan berTreadmill & cycling..selain tu akak suka la buat angkat besi tu..tapi sekadar angkat je la bukan la nk bagi otot naik..hihi...tak sesuaaaaiii la dek  non kalau akak macam tu..kan?

so? apa kebaikan selepas kita berGYM ni?


meh akak share sikit..

Kebaikan wanita ke GYM menurut teori akak la

Akak suka sangat ajak kawan-kawan akak ke GYM ...lagi-lagi bila company akak kerja bagi free facility ni untuk kami beriadah di sini..Alhamdulillah..rezeki juga tu kan?
bersyukur akak ada majikan prihatin akan kepentingan jaga kesihatan setelah penat bekerja.

bila kita ke GYM...kita akan :-

-dapati yang baju-baju kita makin longgar
-dapati muka yang chubby akan nampak runcing je
-dapati seluar lama dah boleh pakai semula
-kalori terbakor & akan mencecah BMI yang normal
-yang paling best , kita akan feeling ceria je sebab badan dah cergas...caj positif akan makin banyak pada kita..

macam akak ni..ada yang tak percaya anak dah 4 tapi nampak sweeet...
wahhhh!! kelassss ....puji la diri sendiri ..kalau  nak harap orang..belum tentu nak puji kita...sebab akak kumpul caj positif banyak-banyak supaya dalam apa situasi pun kita hadapi dengan cara yang positif.

then , orang yang berniaga macam akak ni..kena la berpenampilan hebat..hebat la sangat ye...hebat di sini bermaksud kita tampil kemas, ceria, anggun je ..then baru la kawan-kawan selesa dengan kita.

maka bila dah bersenam ni banyak manfaat kan?.tak percaya...? cuba la..dapatkan bersenam, beriadah 1,2 jam dalam GYM...dalam masa 2,3 minggu uoollsss mesti akan rasa gumbira je..macam akak la....
Baju makin longgar ni..best ke best...?
nampaknya kena la beli baju baru nanti...

Layan selfie lepas treadmill 2km & cycling 30minit...wahhh berpeluh...tapi besstt!!

nak tau apa rahsia & tips akak kekalkan berstamina?


kat sini akak share lagi tips...

Sepanjang akak berGYM ni kan apa yang akak dapati juga adalah akak tak la rasa penat sangat...serius badan memang superb sangat...lagi-lagi akak dah ajak kawan baik akak sekali ni ke gym bersama.



inila dia kawan baik akak....taaarrrraaaaa.....!!! tips akak kekal berstamina, kekal cun, sentiasa bertenaga je.


ok..bila nak ke gym akak akan buh Performance Drink ni 1 scoop & air 750ml plain water..sedaaaapppp...masa kita bersenam...kita tak la letih sangat..ESP tu akak minum sebelum ke gym..2 scoop alas perut sbb akak tak makan malam berat. cukup sekadar ESP ni..memang terbaik dua-dua ni..akak sayang dua-dua ni tau.

Performance Drink berfungsi untuk membantu diri daripada keletihan.

ESP pula berperanan membantu memberi tenaga semasa kita bersenam.

korang cuba la...memang power la dengan dua-dua ni...!



Kesimpulannya di sini, akak sarankan korang ramai-ramai ke GYM supaya badan kita cergas, orak cerdas, tampil hebat , ceria dan semestinya cuuuunnnn gitu!!


layan selfie sebelum balik
puas bersenam selama 2jam...badan sangat berpeluh masa ni

sampai di sini entry kali ni..nanti akak akak citer-citer lagi ye...

sayang uoolllssss....!! 


Ada lagi yang belum cuba samosa akak?

Meh pakat-pakat whatsapp akak ye

018 - 9772964 untuk menempah samosa sedap resepi warisan.

0 comments:

Post a Comment