Saturday 15 November 2014

Amalan Mudahnya Menjemput Rezeki



Bismillahirrahmanirrahim

Terima kasih sudi membaca entry akak hari ni..


akak nak share sikit one story...

Dulu akak meniaga tak pernah berDhuha..sentiasa ada je "kebocoran"...gaji banyak ke..sales banyak ke...memanjang tak cukup...maka kita kena la tutup "kebocoran' kita dengan amalan yang mudah, ringkas namun ia dipanggil Magnet Rezeki yang mampu membantu kita memudahkan rezeki yang kita nak tadi..

mak akak suka tegur akak...ye la kan...mak..mesti la kita kena dengar nasihatnya..( sayang mak ketat-ketat )

Pada satu hari akak selepas Dhuha di kampung, masa tu cuti hujung minggu..selesai akak berdhuha..akak pun duduk-duduk la santai sambil sembang-sembang dengan mak..

Mak kata spontan je..

Kalau nak rezeki kita power , buat la Dhuha 4 rakaat...2 rakaat tu biasa-biasa je..cuba buat 4..apa jadi?

Amboi mak akak ni..macam nak masuk gear keta plak..ada plak Dhuha power tak power ni..

ok la kan...akak angguk dan kata...Ok..nanti akak cube la..nak tengok jugak power ke idak 4 rakaat Dhuha...chewah...macam acuh tak acuh je kan?
aduhai...la akak ni pun..
Esoknya...masa tu 20.9.2014..akak ingat lagi..1st day akak buat dhuha 4 rakaat...wah..kejap je dah siap 4 rakaat..best jugak kan? then esoknya akak teruskan la ...
sampai la hari ni..( 15.11.14 ) akak masih kekalkan 4 rakaat...

Bait-bait doa Dhuha saje sangat mendalam maksudnya..dulu akak memang tak hafal...setelah konsisten melakukannya..Alhamdulillah..akak dah hafal doa Dhuha..bila kita hafal..kita faham..kita akan baca dari hati..hati kita tawaduk memohon kepada Pencipta kita untuk terus berusaha dapatkan masa membuktikan kesyukuran kita dengan melakukan Solat Dhuha..

Kesannya...masya Allah...!!
akak dalam santai-santai saje buat bisnes samosa ni..masih ada juga yang menempah untuk dapatkan samosa sedap akak..
selain tu akak dapat order produk shaklee berduyun..masa tu ada promosi Mealshake ...Beli 3 free 1...Ya Allah..gembiranya akak..tak sedar pun bila masa semua berlaku..sebab macam menderu je masuk order..! Syukur Alhamdulillah 3 set Mealshake berjaya akak share kat kawan-kawan..ada juga produk kesihatan yang lain yang mana akak bersyukur sangat sebab akak dapat menambahnilai dalam kehidupan mereka untuk lebih sihat di samping mendapatkan samosa yang sedap, halal & yakin akan jadi samosa kegemaran ....

( hihi...Iklan sikit..)

seronoknya masa tu ..ye la kan..akak kan ada kerjaya ..kerjaya la sangat kan? maka bila dapat side income sebegini, mesti la happy..mak pun happy sebab mak ada share dalam pendapatan akak..nama blog pn dah ada share dengan mak..sampai bila-bila pun akak akan sentiasa utamakan mak..

eh tak abes lagi ...sambung lagi...

ok..selain tu ada juga la akak dapat peluang berkongsi dengan kawan-kawan untuk sama-sama baca buku mini MMR kesukaan akak..akak jumpa kawan-kawan, akak bagi sorang satu.bawak 3..confirm abes akak agihkan secara PERCUMA..

kenapa akak bagi buku ???!!!

ye la kan? akak suka sedekah buku daripada sedekah duit..llagi pun ia adalah kerana akak memang ulat buku..maka akak nak mereka rasa sikit gembira dengan aktiviti kegemaran akak..

Best kan??? dapat berkongsi keseronokan dengan kawan-kawan...ini la kejayaan kecil akak yang akak dapat kongsikan dengan berDhuha...

eh..nak ke mane tu? ada lagi nak citer ni...

lepas habis 10 buku yang batch pertama akak beli tu..akak order lagi 30 buah buku mini MMR..seronok sangat-sangat amalan yang dibukukan dalam buku mini MMR..( ada versi penuh, lagi power..) pakat-pakat la dapatkan buku mini MMR tu ye...Nak akak tempahkan pun OK..

kesimpulannya disini...dengan amalan BerDhuha & bersedekah secara istiqamah...menjadikan akak sentiasa nak menambahnilai kepada kehidupan orang lain..Syukur sangat akak dapat peluang sebegini.

berdoalah...berusahalah..selebihnya kita tawakal..serahkan pada Allah supaya Dia tunjukkan jalan untuk kita..janji Dia pasti..kita manusia jangan putus asa & selalu la bersangka baik kepada Pencipta kita..Percaya la..Yakin la..Dia akan buka pintu rezeki buat kita ..ikut la pintu mana yang Dia tolong bukakan...pasti beroleh kebaikan dan beroleh keberkatan..janji kita tau apa kita buat & sentiasa dalam jalan yang betul dalam menjemput rezeki.

Sekali lagi akak menyeru kawan-kawan akak di sini ...jom sama-sama kita perkasakan Dhuha ...sama-sama kita menghulurkan sedekah supaya kehidupan kita sentiasa dalam lindunganNya & sentiasa dalam keberkatan dan diredhai. selain itu jangan tak tau pulak, bahawa sedekah kita tu adalah pencen untuk akhirat kita kelak..

Akhir kata untuk hari ni...mulakan la...konsistenkan la..amalkan Dhuha..ia pasti memberikan 1001 nikmat yang sukar digambarkan..Jangan percaya kata-kata akak namun lakukan la kerana Allah Taala...supaya kita beroleh keberkatanNya

Ada lagi yang belum cuba samosa akak?
Meh pakat-pakat whatsapp akak ye
018 - 9772964 untuk menempah samosa sedap resepi warisan.

0 comments:

Post a Comment