Monday 20 February 2017

Valet Bisnes Forever Tanpa Renew Keahlian


Assalamualaikum wbt .. 

Apa kabar pembaca blog akak yang dirahmati dan sentiasa dilindungi Allah SWT. Bersyukur hari ni akak dapat berkongsi info lagi dengan uols semua. Didoakan kalian dalam keadaan sentiasa sihat dan ceria hendaknya bersama orang yang tersayang di sisi. 


Alhamdulillah.. akak dapat berkongsi lagi hari ni.

Sangat berbesar hati akak nak kongsikan bisnes yang akak sedang jalankan sekarang dan sangat teruja nak kongsikan kepada pembaca blog akak yang rajin singgah membaca perkongsian akak. 

Kita semakin berusia dan di manakah kita?
Apa tindakan kita untuk mengubah nasib kita?

Bisnes Forever Bisnes Networking Yang Paling Murah Modalnya.

Sangat benar, ini peluang perniagaan berdasarkan 'Multilevel Marketing' atau MLM. 
Tetapi ini BUKAN skim cepat kaya. Uols takkan dipaksa buat pelaburan besar. 

Modal permulaan adalah rendah. 
Produk nyata, harga berpatutan dan sangat bagus untuk semua orang. Sebenarnya, bukan 
saja uols dapat membina sumber kewangan tetapi juga membantu orang lain memperbaiki 
taraf kesihatan mereka dengan memperkenalkan mereka kepada "Forever Aloe Vera Gel". 

Sebenarnya ada lebih 200 produk Forever Living. Tapi kita tak perlu tahu semua. Akak akan cuba tolong untuk kita tumpukan kepada beberapa produk utama sahaja sebagai kerana cara ini lebih berkesan. Produk-produk utama ini sangat kita perlukan olehdan kita boleh kongsikan kebaikannya kepada orang-orang di sekeliling kita. 

Akak juga nak berkongsi dengan lebin lanjut akan perkara ini jika uols benar-benar berminat memulakan perniagaan kita bersama dengan menyertai team kami. 

Search kat FB : AL UJAB CLAN BY ZARA  atau klik sini

Akak tak mahu buang masa uols dan akak akan jelaskan strategi produk di sini secara ringkas. Uols teruskan membaca tau. Mana la tau uols berminat nak memulakan bisnes forever bersama akak kan?

Bagaimana Cara nak Jadi Ahli Forever Living ni?
Cara yang diberikan adalah cara yang mampu dilakukan oleh kebanyakan orang biasa. Sekurang-kurangnya anda dalah orang yang berani mencuba untuk berjaya. 

Risiko modal minimum (cuma RM105.00, anda dapat kit permulaan, sebotol Aloe Vera Gel bernilai RM90 dan semua ini termasuk kos penghantaran). Seperti yang disebut daripada awal - kami tak paksa. Uols akan didaftarkan untuk seumur hidup dan tiada pembaharuan tahunan keahlian. Best tau. Daftar sekali tapi boleh menikmati kelebihan yang disediakan daripada syarikat.
Apa faedahnya?
Selepas dah daftar diri sebagai ahli dengan bayaran RM105.00*. Uols akan diberikan satu kit permulaan dan sebotol Aloe Vera Gel PERCUMA (bernilai RM95.40). Keahlian adalah seumur hidup dan tak perlu diperbaharui. 

Selepas mendaftar, uols adalah Pengedar Baru atau lebih senang dipanggil New Distributor (juga dipanggil Business Owner). New Distributor akan dapat pengurangan harga 15% daripada harga runcit setiap produk keluaran Forever Living. 

Contoh, Forever Aloe Vera Gel dijual kepada orang ramai dengan harga runcit RM95.40 
(termasuk GST). Kita sebagai pengedar, beli dengan harga 15% lebih murah iaitu RM81.10 (termasuk GST). Kita jual semula dengan harga yang runcit yang dicadangkan iaitu RM95.40 (termasuk GST) dan ambil keuntungan RM14.30. Ini mudah nak faham, betul tak?

Konsep Perniagaan Forever Living Sangat Berbeza

 Biasalah dalam bisnes, kita mesti nak untung lebih, betul tak? Boleh saja kita dapat untung sampai 35%. Fuuuhhhhh....Banyak tu.. macam mana tu? 

Cuba faham perkara ini dulu. Sistem bonus dalam jualan Forever Living Product (FLP) ini tak guna PB atau BV atau apa-apa nama point macam yang lain. Dah tentulah ada nama lain iaitu Case Credit atau CC.  

Kenapa CC? Sebab Produk Forever Living dijual merata dunia hingga 160 buah negara, jadi kita guna CC untuk seragamkan perkiraan bonus. Urusniaga dibuat ikut mata wang negara masing-masing.  

Kiraan peratus bonus, guna CC - baru seragam. 
Untuk Malaysia, jualan 1 CC bersamaan jualan RM860 pada harga runcit. 
Contohnya, jual 10 botol Forever Aloe Vera Gel pada harga runcit (sebotol RM95.40*), jumlahnya RM954.00* - dah boleh kira 1CC. 
Kalau kita jual Arctic Sea 8 botol (RM118.70 x 8= RM949.60*) pun dah dapat lebih 1CC 
(Mudah.. boleh faham setakat ini, kan?)

Menariknya jika kita berjaya dapatkan 2CC dalam tempoh gabungan 2 bulan berturut, kita akan naik pangkat ke Pengedar VIP atau lebih senang dipanggil AS (Assistant Supervisor lah tu... hehehe). 

Contohnya, bulan ni kita dapat jual 10 botol Aloe Vera Gel saja (1CC) dan bulan depan dapat jual 8 botol Arctic Sea saja (1CC) lagi. Campur 2 bulan berturut tu, anda ada 2 CC.. yeahhh naik jadi AS. 

Pangkat dalam Forever Living tak kan boleh diturunkan jadi paling tidak, kita sudah kekal sebagai AS sampai bila-bila. Cara paling popular untuk kejar 2CC ialah menjual set berikut (sebotol Aloe Vera Gel, sebotol Arctic-Sea dan sebotol Pomesteen Power) kepada 6 orang dalam sebulan - dah lengkap 2CC kitaa.

Kenapa nak kejar Pengedar VIP atau Asst Supervisor ni?

Sibuk benar nak kejar AS, kenapa? Mestilah... kata nak buat duit kan? Sebabnya, bila jadi AS, kita bukan lagi dapat pengurangan harga 15% tetapi dah jadi 35% - sampai bila-bila!

best ke best?

Contohnya, bila dah jadi AS, anda beli Aloe Vera Gel dengan harga runcit (RM95.40*) tolak 35% (RM31.50). Bila anda jual semula pada orang lain pada harga runcit RM95.40*, anda dah untung RM31.50 sebotol!

Tinggi keuntungannya tu, betul tak? 
Kalau dapat jual 5 botol saja sebulan pun, untung runcit saja dah jadi RM31.50 x 5=RM157.50. Eh, dah boleh buat bayar bil. Senang je nak jual kat 5 orang biasanya. 
Kawan-kawan je dah lebih 5 orang, betul tak?

Ada lagi faedah AS ni. Selepas jadi Pengedar VIP atau AS, kita sudah boleh menaja orang lain jadi Pengedar Baru. Daripada setiap pembelian yang dibuat oleh Pengedar Baru, kita akan dapat bonus 20%. 

Contohnya, kita baru taja seorang saja pengedar baru dan dia baru beli sebotol saja Aloe Vera Gel. Bonus kita atas pembelian dia tadi adalah 20% (bersamaan RM18.00). Kalau kita ada 4 orang pengedar baru dan masing-masing baru beli sebotol je, kita dah ada bonus keuntungan RM18.00 x 4 = RM72.00 (itu baru beli sebotol seorang... hehehe).

Tiba-tiba seorang daripadanya begitu rajin buat promosi, terus dapat jual banyak sampai dia pun cecah 2CC dan jadi AS juga macam kita juga. Kita tak dapat dah 20% atas pembelian dia sebab dia pun AS juga. Tapi kita jangan sedih dan risau sebab ada perkiraan bonus lain pula untuk kita.

Jadi, kita seharusnya menggalakkan downline kita buat jualan dan kejar 2CC cepat sebab bila mereka berjaya,  juga berjaya bersama mereka.

* Semua produk FLP dikenakan GST mulai 1 April 2015 dan pelanggan perlu bayar GST 6%.
TESTIMONI:-
     Sebenarnya saya baru saja habis makan sebotol Forever Aloe Vera Gel, sebotol Arctic-Sea dan sebotol Pomesteen (dalam 1 bulan). Saya dapat rasai keberkesanannya ke atas diri saya. Jadi saya rasa, saya patut daftar jadi ahli untuk dapat harga rendah 15% selama-lamanya.

Tapi bila mula faham kalau saya ada 2CC, saya akan naik jadi AS dan dapat harga rendah 35% untuk selama-lamanya, saya nak kejar 2CC tu untuk penjimatan yang lebih tinggi (35% harga kurang untuk seumur hidup - itu sangat bagus).

Saya terus beli 5 botol Forever Aloe Vera Gel, 5 botol Arctic Sea dan 5 botol Pomesteen (kalau harga retail jadi RM1547.50, tapi saya ahli jadi dapat kurang harga 15%). 

Saya terus dapat jadi AS dan syarikat bagi saya percuma lagi sebotol Forever Aloe Vera Gel. Sekarang saya sudah ada stok untuk 5 bulan akan datang untuk keperluan saya sendiri dan lepas ni saya akan dapat beli pula dengan harga kurang 35% - itu sangkaan saya.

Rupanya saya tersilap! Bila saya ceritakan akan kehebatan Forever Aloe Gel, Arctic-Sea dan Pomesteen kepada kawan-kawan, mereka terus nak beli juga. Saya jual pada harga runcit seperti yang dicadangkan dalam katalog. Semuanya habis! 

Tak sangka rupanya ramai orang keliling saya yang begitu perlu untuk menjaga kesihatan mereka. Selepas ni, bukan saja saya dapat beli produk Forever Living dengan penjimatan 35%, saya juga akan untung 35% bila kawan-kawan saya beli lagi pada bulan depan. Ia lebih mudah daripada yang disangka.

Sebenarnya, ini baru permulaan, ada banyak lagi bonus dalam Forever Living ni...ada banyak lagi yang akak nak kongsikan. Best betullah bila dah faham bisnes Forever Living ni. Akak nak sangat share kegembiraan ni pada ramai orang lagi. Akak percaya dan yakin, apa yang akak kongsikan ini sekurangnya ada yang memberi manfaat kepada yang sudi singgah membaca blog akak ni. 

Bisnes Mudah dari Rumah Saja
Semoga perkongsian akak bermanfaat dan jika ada yang berminat nak jadi ahli Forever Living bersama kak Zara , boleh terus PM akak ye (KLIK SINI) nanti akak boleh guide uols berjaya macam akak juga. 

Akak sekarang uruskan rumah tangga dan jalankan bisnes Forever Living ni secara sepenuh masa. InshaAllah akak boelh guide untuk kita sama-sama berjaya dalam bisnes yang best ni.


Akhir kata daripada akak, semoga apa yang akak kongsikan membuka minda kepada yang belum ada modal besar nak mulakan bisnes dan nak buat bisnes tanpa modal riban-riban. Akak ada jalannya, insyaAllah. 

Salam Kasih Sayang, 
Zara Ratu Detox, 
Coach Bisnes Dan Detox 
018-9772964

2 comments:

  1. Alhamdulillah.. dikenalkan dgn forever living.. ku fikirkan ianya bisnes trading.. rupa² MLM.

    konsep bisnes yg sgt² simple, duplicable & fun.

    dan x ada di mana² local company...

    ReplyDelete